ANTI

FARA er et nytt sykkelmerke med dype røtter i nordisk design og kvalitet. Bak det minimalistiske designet står ett av Norges ledende designbyråer – ANTI.

Hvor Retro Bergen, Olav Kyrres gate 7

Hvordan Kenneth Pedersen, Chief Executive Officer i ANTI, forklarer at de har internasjonale ambisjoner med merkevaren FARA. Selve navnet er norrønt, og betyr «å reise».  – Vi synes det var fint å velge et navn som er forankret i norsk historie. Vi kommer til å selge syklene gjennom egne nettsider, samt spesialbutikker som for eksempel Rouleur i Oslo. Samtidig håper vi å inngå gode samarbeid med sykkelbutikker som er brennende opptatt av sykling. 

Hvorfor – Da sjansen bød seg til å gjøre et sykkelprosjekt kunne vi nesten ikke si nei, smiler Pedersen. – Jeg har vært utilslørt sykkelnerd siden 1979. Det året tryna jeg nemlig skikkelig på Apachesykkelen til broren min mens mamma sto og så på i vinduet.

Hvordan Akronymet ANTI står for «A New Type of Interference». Selskapets designfilosofi går ut på at de alltid prøver å gjøre ting annerledes. – I tillegg skal vi utfordre våre kunder, målgruppen vi snakker til og ikke minst oss selv! Vi har alltid vært opptatt av hele designprosessen og synes det er spennende med produktutvikling, selv om vi ikke er produktdesignere. 

Om utstillingen Med FARA har vi valgt et minimalistisk design og bygger dem etter individuelle spesifikasjoner.

Nå kan alle som vil nyte den fantastiske friheten det faktisk er å sykle gjøre det på en norsk sykkel i toppsjiktet.
 

– Kenneth Pedersen, ANTI

Alle foto: Pernille Sommer